helyzetjelentés · updating

Április – Május

Helló újra! 

Be kellett látnom, hogy az elmúlt egy-két hónapban igencsak elhanyagoltam a blogot. Ennek talán legfőbb oka, hogy mostanában eléggé “leült” az élet itt, Berkeley-ben.

Április közepén nagyon-nagyon jó volt otthon lenni, még akkor is, ha nemegészen egy hét volt az egész. Már rettenetesen hiányzott mindenki, a hazai környezet, légkör, család, barátok, cica, kutya, Cserszegtomaj, Budapest, a BKV, a magyar kaja… Tényleg minden. Igyekeztem magamba szippantani ezekből a dolgokból amennyit csak lehet. Ettem, ittam, és emberekkel találkoztam, minden perc remek volt! Szerencsére sikerült otthon feltöltődnöm, és a visszaút előtt pozitívan tekintettem az előttünk álló fél évre. Magam sem tudom megmondani, miért, de sajnos úgy tűnik, az optimizmusomat Magyarországon hagytam. Nincs rá mentségem, de a terveimet egyelőre nem tudtam megvalósítani, nem találom a helyem, nagyon nehezen zökkenek vissza a korábban megszokott kerékvágásba. Úgy érzem, inkább csak “túlélő” üzemmódban töltöm el a napokat. És ez nem jó. Nem jó, mert rengeteg szabadidőm van, amit rengeteg hasznos dologra fordíthatnék (tervek), és valahogy mégsem jön össze. Nehezen megy nekem az önmotiváció. Szóval az utóbbi időben ezekkel az érzésekkel küzdök, igyekszem felülkerekedni a helyzeten, összeszedni magam és a tervekre koncentrálni.

~~~

A hónap végén végén Bath-ba látogattunk. Ez egy nagyon aranyos, hangulatos, közepes méretű város sok-sok történelemmel. Itt található Nagy-Britannia leghíresebb fürdőhelye – ahogy a település neve is mutatja, ami csak annyit tesz, Fürdő. 🙂 Van római kori műemlék és napjainkban használatos termálfürdő is. Mi most kihagytuk a csobbanást, de szeretnénk majd bepótolni. Alapvetően szép, tavaszias napunk volt, amit sok sétával és nézelődéssel töltöttünk. A városközpont egy része sétálóövezetként van kialakítva, ahol régi épületek között, apró utcácskákon át bóklászhat az ember, rengeteg vásárlási lehetőséget és pici éttermet felfedezve. A központban található a műemlék fürdő és az apátság is. Utóbbit belülről is megnéztük, érdekes, hogy a padlót és a falakat szinte teljes egészében emléktáblák borítják – többszáz évesek is akár –, ilyet nem láttam máshol. Amikor eljött az ideje, hogy megtömjük a pocakunkat, betérünk a Bill’s-be. Bill étterme egy igazán hangulatos hely (ez egy étterem lánc, ami nagyon sok helyen megtalálható Angliában), ahol hamburgert ettünk sültkrumplival, csak, hogy jó angolnak tűnve beolvadjunk a tömegbe. Minden nagyon finom volt, igazi nyamm. És milyen jól tettük, hogy betértünk ebbe az étterembe…! Kb 5 perccel azután, hogy leültünk az ablak mellé, az őrült angol időjárás jócskán kimutatta a foga fehérjét. Képzeljétek el, hogy az egyik percben még kellemes napsütésben gyönyörködhettek, aztán amikor legközelebb kinéztek az utcára, szakad a hó. A HÓ, nem viccelek. Majd újabb 5 perc elteltével a hó erőszakos esővé változik, aztán pedig elszalad az összes felhő, és ismét verőfény árad az utcára. Röviden: nagyon tetszett nekünk Bath. 🙂

~~~

Mostanában – mivel itt is tavasz lett –, ahogy növekszik a napsütéses órák száma ezen a borongós földrészen is, szívesebben megyünk a szabadba. Ezzel sok újat mondtam, igaz? 😀 Lényeg a lényeg, azért itt is megesik, hogy napsütésben fürdőzhetünk. Bristolban vannak jó kis parkok, ahol rengeteg diák ül a fűben, olvasva, zenélve, táncolva élvezik a jó időt. Megfigyeltem, hogy pad kevés van, érdekes módon. Itt meg kell jegyeznem, hogy a mi Margit-szigetünk nagyon menő, értékeljük, hogy van! Egyik nap a konyhafőnök, Kerry meginvitált minket egy kiadós sétára Toby-val, a labrador-vizsla keverék kutyusával. Kocsival mentünk egy nem túl messzi tóhoz, amit körbejártunk, és bár mi nem, de Toby helyettünk is megmártózott éppen aktuális botja után úszva.

~~~

Múlt héten, amikor sikerült egy kicsit kiszabadulnunk a falak közül, és már egy ideje fontolgattuk, hogy megnézzük magunknak Jamie Oliver bristoli olaszos éttermét – hát eljött az idő! Nem csalódtunk, a hely hozta a pucér szakácstól megszokott egyszerű, rusztikus, megnyerő stílust. A kiszolgálásra nem volt panaszunk, a felszolgálók kedvesek, szivélyesek voltak. Az italokról annyit mondanék, hogy bár alkoholmentes üdítőkből nem túl bő a választék, a házilag kevert Refresher (Frissítő) valami mennyei volt, hű a nevéhez. Kiemelném még, hogy a cukrozott italoknál (Cola, Fanta, Sprite és társaik) feltüntetik, hogy egy pohárnyi hány kiskanál hozzáadott cukrot tartalmaz, hogy ez nem egészséges a gyerekeknek, és plusz díjat számolnak fel minden pohár eladása után, az ebből származó bevételt pedig egy gyermekekkel foglalkozó jótékonysági csoportnak ajánlják fel. Szerintem ez követendő példa, nekem nagyon tetszik ez a megoldás. Na és akkor térjünk rá az ételekre… Elmondhatom, hogy minden megfelelt a várakozásainknak. A tálalást csak úgy jellemezném, hogy egyszerű, de nagyszerű, étvágygerjesztő. Maguk az ételek pedig nagyon ízletesek, finomak voltak, pont úgy, ahogy elképzeltem. Pluszpont jár azért, mert az ebéd végére jóllaktam, anélkül, hogy az a kellemetlen “mindjárt kipukkadok, guríts arrébb légyszi” érzsem lett volna. Igazán megérte elmennünk Jamie-hez, csak azt sajnálom, hogy a desszertre (ami még simán belém fért volna, mert úgyis külön gyomrom van erre a célra) konkrétan nem jutott időnk, mert indulnunk kellett a buszunkra. Árban is nagyon jól jöttünk ki, ugyanannyiba került az ebédünk, mint bármelyik másik bristoli étteremben, ami a gyorséttermek szintjénél eggyel feljebb van. Egyébként pénteken nyitott Budapesten a Várnegyedben a Jamie’s Italian Budapest, ami az első ilyen étterem Magyarországon, szerintem érdemes kipróbálni. 🙂

IMG_0277

~~~

Van egy rossz hírem is így a végére, amit meg kell osztanom Veletek: szeretett mini bambuszunk sajnos eltávozott. Rózsánk viszont él és virul, éppen készül virágot hajtani.🌹

Puszilok Mindenkit! F. 💋

 

U.i.: Már napokkal ezelőtt megírtam a bejegyzést, de sajnos problémák akadtak a képek feltöltésével. Úgy döntöttem, nem várok tovább, ha szükséges, később kiegészítem a galériát.

Leave a Reply

